Feb 16, 2011

skrip soso

kecik molek bertudung oren, ustazah sekolah merangkap warden untuk aspuri sekolah lama aku dulu. Aku panggil dia ummi. Dia seperti ibu aku sendiri. Aku menghormatinya. Dia sentiasa tenang dalam apa jua keadaan . lembut suaranya. Aku berasa senang berbual dengannnya. banyak jugak nasihat yang aku dapat dari ummi. bernas-bernas umpama beras bernas. Selamat menyambut maulidul rasul ummi.



Sebelah kanan berbaju kuning ni pulak, cikgu kimia aku dulu merangkap warden untuk aspura. Orang nya sempoi je. kadang-kadang kalau melawak dengan aku, rasa macam nak kurang ajar je dengan dia..nasib boleh bersabar lagi hehe...maklumlah aku muda abi pun muda...kaw team lah...isteri abi ..fuh..wanita melayu terakhir, ketar lutut beb... Kali terakhir aku kuar pada sekolah tu baru sorang je anak. Sekarang ni dah ada 3 orang. hamboi...cepatnye..tak menyemoat yek..tapi...macam tersama pulak dengan adik beradik aku, 3 lelaki. Boleh wat team perang ni abi..hehe... abi ni kalau marah macam tak berapa nak jadi. Muka die bukan spesis marah punya orang. Yang paling penting segala ilmu perli memerli orang aku belajar pada dialah. memang terer bab perli orang, dengan aku sekali dia perli. cess.. ummi dengan abi rapat dengan family aku. Adalah sebab kenapa.

Gambar menari sebelah ni, Sambutan hari guru masa aku tingkatan 5, Selalunya, tiap-tiap tahun team depa ni menari lagu hindustan, ntah cemanelah dorang leh pasang lagu tamil tyme ni. Aku pun tersedak lah. yang lain dah pakat-pakat tahan gelak je. Aku pandang siling wat dunno...ihi...habeh depa dok psang lagu padiyappa mana ntah aku pakat angguk pale je. Tapi pape pon, persembahan korang memang mantap ...korang punya lenggok tu..fuh..mahal beb, tade ganti (tade orang len da nak buat mcm tu..korang je..)...haha gurau je..lawak rasis

hah, yang tengah lari-lari ni, sebab ada game explorace. Ada dua orang aku nak kenalkan, lelaki tu cikgu yahya, cikgu penolong kanan hem, yang pakai jubah tu..cikgu zaidah ..guru disiplin, aku da cakap, pakai baju sukan, die pakai jubah jugak..lari jelah...aku pedulik ape, tyme nilah nak kenekan cikgu cukup-cukup, aku suh itu ini...pueh hati aku=p mereka adalah Dua orang terbesar dalam hidup aku, yang mencorak sifat kepimpinan dalam diri aku ni. Aku dulu head prefect di sekolah. Jadi dua orang nilah yang paling kerap aku jumpa. Aku ingat lagi masa mula-mula Cikgu Yahya nak pujuk aku jadi head prefect, bukan men bodek...melambung-lambung,bulan bintang matahari amma appa habeh sume die taburkan ...aku iyekan saje..kang melawan kecik ati pulak ..Cikgu zaidah pulak agak cerewet, ramai pelajar xske dengan dia. Tapi aku suka dia...cerewet bertempat. Masa dia nak pindah dari sekolah, aku lah orang pertama yang tau, masa tu ntah cemane aku boleh nangis depan dia... malu beb, jatuh ego laki ni. Dia bek punya pujuk aku. Dah macam kakak aku pulak mase tu. 'Asyraf..nak buat macamana ..saya kene ikut suami..." sambil tu tangan die gosok- gosok belakang aku....ee...malu2...wek2...apalah khabar die sekarang agaknya....

hah, yang ni pulak..masa game lawan bola tampar dengan cikgu-cikgu. Student vs teacher. Of chos lah student menang. Cikgu sume dah tua-tua...tambah dengan perut gendut dorang lagi. terjungkit-jungkit lah punggung nak lawan kitorang ...ngahaha...pueh aty dapat cakap macam ni. yang tengah nak ambik bola tu adik aku. Baju itam lengan panjang tu aku. Sekolah kitorang, masa batch aku dengan adik aku..bola tampar memang menjadi kegemaran. Aku suka jadi tukang angkat, adik aku suke spike...kenelah kitorang. adik aku star sekolah tu..bangga beb...Masa ni aku kurang bersukan. Aku masuk forum, debate, pantun, catur, kooorreeelll ssppeeekkinng...dengan bace quran je. Adik aku yang banyak bersukan....star tu beb...fuh ...bangge dengan adik aku...ngehehe...poyo giler


lastly, yang bagi hadiah tu aku, yang terima adiah tu azli ke name die, aku pun dah tak ingat. Comel budak nye. menjadi rebutan gadis-gadis yang tengah ingus meleleh.-leleh..pg skolah mintak mak bapak duit belanja...tak dpat eskrem ngajuk dan eksetra...men tukar-tukar surat..kantoi dengan aku, nasib aku bek, lau tak masak lah ko..kat doom aku 'tibai' cukup-cukup...habeh aku geletek die...sampai nak termuntah-muntah....kadang-kadang aku cium pipi die...ooppss...=p........die comel sangat...soo whaatttt..korang nak pikir ape, ade aku kesah haha...uuoollss....

rindu zaman ni, zaman dimana aku mula-mula belajar. Belajar apa itu sebuah kehidupan. Belajar apa itu kawan, lawan...sawan...haiwan..cawan..
Zaman dimana aku mula mencorak diri aku sekarang.
Disinilah aku bermula.
.

4 comments:

  1. assalamualaikum...haishh...tibe2 rase nak balik skolah balik..ape la en.asyraf ni..saje je...best nye skolah kite kan..rindu kat cikgu anizar..abi (hari tu (lame dah)jumpe abi..mase dgn abg saye..jumpe kat depan billion..hik3)..cikgu hashim?hmm...igt lagi kena buat krangan...50 tajuk pulak tu..xde sorg pun yg siapkan..huhu...cikgu yahya...die mmg best..kebapaan..lembut je cara die..umi pulak?huhu..dulu kena marah dgan umi sebab main pili bomba..dah mase tu xde air...1 aspuri main..tapi kami yg kena sbb kami senior..en asyraf xde dah mase tu..tu mase zaman pmerintahan abg saye..hik3..=p

    mase smbutan hari guru tu saye trsangatlah igt..hik3..mmg xboleh tahan nak gelak..lagu die best sgt..budak2 ni pun satu,gelak smpai nangis2..hik3...siape la punye keje yg bukak lagu tu..hmm..bestnye zaman skolah...

    ReplyDelete
  2. salam asyraf....sedih nye bace post nie...teringat blik zaman sekolah...
    xsangka kan dah lame kite tggal kn zaman persekolahan..kira balik dah 5 tahun...huhuhu..
    tapi awat dah lame xdengar cite...lost contact...

    ReplyDelete
  3. wslm...itulah..kalau ingat2kan balik memang rasa sedey... dah lama2 macam2 jadi, rasa macam xnak je jadi macam ni hehe...sape ye oran-g...

    ReplyDelete