Jan 26, 2011

skrip brutal....2

Sebelum mula cuti ni, semua lecturer berebut-rebut nak buat examlah, quiz lah...nak senang tanda time cuti ler tu. Punye ler aku geram dengan si polan bin si polan tu. Tapi nak buat camne beb, die lecturer ..kite ni student cabuk je...kang melawan ...dapat C jelah exam. tu pon lau nasib bek...lau die kantoikan terus, makan tempe tepi longkang jeler

Ahh...tak kesah lah...yang penting blajo, lau tak blajo memang ler kantoi, ye dok..lecturer pun penah jadi student jugak, so..jangan ingat diorang tak tau kesusahan kita. Cuma dorang buat dek aje...sebenornye deme concern aje masalah kita. Aku pun pasanglah tekad dan semangat dengan jayanya untuk menghadapi Midterm xm kali ni. Almaklumlah, sem2 lepas..lau nak xm je, aku dah mula awal..ntah kenapalah sem ni...meleweh je, sampai tarikh xm pon ingat jauh lagi...sibuk je dengan aktiviti-aktiviti luar tabii seorang student.

so...pagi sebelum tarikh xm, aku mula concentrate untuk mengulang kaji semula, apa yang aku dah baca sebelum nya,dengan semangat aku menunggang kuda beroda dua ke stadium lelaki, (male sport complex) , besenye aku memang ske study kat situ kalau rasa macam dah terdesak giler2...mungkin sebab sana takde orang...bolehlah aku buat orkestra sorang-sorang lau dah capai tahap tensen....habih dalam tandas, dalam court badminton, court squash...aku buat sukan gimnastik berirama......tade sape nak pandang..apedehal...bile lagi nak jadi comel...sume lagu-lagu p ramlee aku nyanyi, lagu duet dengan ar tompel pon aku sebat je...pitching out, lupe lirik..belasah ...., janji ada bunyi lagu. Puas nyanyi lagu P ramlee, aku baling kasut aku kutip, aku baling..aku kutip.

punyalah tade keje agaknya...mungkin sebab level ketensenan aku agak meninggi ketika itu. Yelah...quiz dan midterm...ibarat final utk aku, jadi semuanya serius, study nak kene tumpu...memang dari first sem macam tu, sebab final tinggal nak mengulang je, nasihat aku..kalau time midterm atau quiz...kene ingat dan faham betul2, time final dah tak banyak masa...jadi masa yang sikit tu, tinggal nak refresh balik je apa yang kita dah hafal sebelumnya. (cewah...nasihat cam hebat benor...poyo je)

lepas penat pusing sana-pusing sini ala-ala gadis korea menari-nari...aku pun dok lah..dengan peluh menitik tak hingat, padan muka...orang suh study aku lari-lari...tiba-tiba perut kuar sound buzzing pulak...diserta kan dengan angin dibahagian bawah abdomen. Aku pun kompius, perut ni nape...nak kene isi ke..nak kene buang isi...ahh...g lah makan kejap.

Pas habis makan terkedarah, aku patah balik pg stadium. Time nak park motor, aku nampak ade sorang awek jalan kaki kat situ, betul-betul belakang aku...fuh..die pakai baju jubah, lengan nya dikancingkan...aku memang suke tengok pompuan pakai baju macam tu..."fuyooohh.." tiba-tiba...eh..eh..eh...kepppaaammmmm......dengan motor.... dengan aku sekali tergolek kat jalan, aiseh ..lupe nak turun tongkat plak..."adehhh..adeh.....sakit giteewwww" tapak tangan dengan siku darah....eh2, lupe ..pompuan tu ada kat belakang, dengan pantas aku bangun, terus tak pandang die dah.., terus blah masuk dalam tandas. cuci muka siap2...tangan pedih tak hingat...tapi malu punya pasal, terus tak jadi apa. Aku tak taulah kemana sis tu pergi, tapi memang niat nak bertanya tu terus terkubur lepas aku jatuh tadi. Macam hanjeng aku rase tergolek depan pompuan macam tu...


Masuk dalam surau stadium....ambik wuduk..bukak buku,....tengah bek punya study, kepala melayang-layang ingat kes tadi, hmm...mungkin ni balasan kat aku....

angel: next time...nak pandang anak dare orang ber agak cket...cungkil biji mata baru tau....
aku : okey2..sori2...pasni tak wat lagi...
angel: sori nek lori lah...ingat, jangan pandang perempuan macam tu, mata tu jaga...ihh..aku tampor kang...
aku: ala..sorilah, tak sengaja...janganlah marah....ee macam mak nenek lah die ni..uuoollss..
angel: sape bilang aku marah, aku bukannya marah..nasihattttt......butang baju aku mana pah..
( skrip madu 3 )
aku : eh..eh...mabuk todi plak angel ni, dahlah..aku nak study ni...g jejauh..
angel: hehe..melawak aje, ingat..len kali jangan buat ..chow cin cau...wuusshh...

Pengajaran untuk aku pada hari itu. Sebagai ingatan bersama....

p/s: watak angel hanyalah imaginasi, bukan watak sebenar...gaya bahasa jangan ditiru ..demi kesejahteraan rumahtangga dan maruah serta harga diri. harap maklum

6 comments:

  1. siannye dia jatuh...tihihih. luka dah elok? tu la.. lain kali nak pandang anak dara orang jaga2, tu sampai tongkat pun tak hengat, parah tu..haha. ni misti girl tu bagai bidadari =)

    ReplyDelete
  2. luka dah ok, sikit je...girl tu berkaca mata..dan rendang2 orang nye...hehe

    ReplyDelete
  3. sedapnye rendang ayam kampung, yum3!~ hehe

    ReplyDelete
  4. nama apa lagi yang perlu ditukar...sdap dh nama ni =p

    ReplyDelete